پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
6733
-
الف
+

از عبدالله و عبدالمطلب تا سلمان فارسی

بازیگر نقش «عبدالمطلب»، این بار در قامت یک شخصیت تاریخی ایرانی ظاهر می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی میرباقری سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم را جلوی دوربین خواهد برد و در آغاز تصویربرداری «سلمان» بازیگران و عوامل کار در جزیره قشم و استان کرمان حاضر خواهند شد.

گفتنی است، سریال «سلمان فارسی» از کودکی شخصیت سلمان می‌شود.

علیرضا شجاع نوری تاکنون در قالب شخصیت‌های تاریخی مختلفی به ایفای نقش پرداخته است. علیرضا شجاع نوری در فیلم «روز واقعه» در نقش عبدالله مسیحی که تازه به اسلام گرویده بازی کرده است و در فیلم «محمد (ص)» مجید مجیدی در نقش عبدالمطلب مقابل دوربین رفته است. 

شجاع‌نوری در دوران فعالیتش به بازیگری نیز پرداخته است و بازی در فیلم سینمایی ماندگار «روز واقعه» (۱۳۷۳) او را به شهرت رسانید. او همچنین در فیلم‌های «بی‌بی چلچله» (۱۳۶۳)، «آن سوی مه» (۱۳۶۴)، «شیر سنگی» (۱۳۶۵)، «دست‌نوشته‌ها» (۱۳۶۵)، «تردید» (۱۳۸۸)، «یک دقیقه و یازده ثانیه» (۱۳۹۱)، «فردا» (۱۳۹۲)، «محمد رسول‌ الله» (۱۳۹۳) و «نگار» (۱۳۹۵) به نقش‌آفرینی پرداخته است.

او همچنین به عنوان تهیه‌کننده نیز فعالیت‌های بسیاری داشته و فیلم‌هایی چون «فردا» (۱۳۸۰)، «فرش باد» (۱۳۸۱)، «باغ‌های کندلوس» (۱۳۸۳)، «یک بوس کوچولو» (۱۳۸۴) و «دونده زمین» (۱۳۸۹) را تهیه کنندگی کرده است.

علیرضا شجاع نوری در ۱۴ آبان ۱۳۹۲ با حکم حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، به سمت مشاور امور بین‌الملل سازمان سینمایی منصوب شد.

بیشتر بخوانید:

شجاع‌نوری نقش اول یک سریال تاریخی

«سلمان فارسی» سنگین‌ترین پروژه میرباقری

گفت و گوی اختصاصی آی‌فیلم با علیرضا شجاع‌نوری

م ه / س م

 

نظر شما
ارسال نظر